fredag 5. august 2011

Lopper i blodet

Jeg elsker gamle ting med sjel. Så det blir noen loppemarkeder gjennom ett år, men liker ikke å dra på loppemarkeder, liker nemlig ikke kø og masse folk, men hva gjør man ikke for å skaffe seg litt mer ting og tang.
Som det gamle litremålet som egentlig ikke er det fineste i verden, men for meg så minner det meg om min farmor,om ripsplukking og fine rminner.

Her har ett antall rammer i ymse størrelser og utforming fått seg noen strøk maling, og så ble det en liten fotosamling på veggen, med noen rammer med andre ting hengende i.

Disse koppene lette jeg høyt og lavt etter skåler og asjetter til, men det endte med at bare koppene ble med hjem.
Så kanskje plutselig en dag så dukker resten opp.

Kaffeservice i god, gammel, romantisk stil.
Man tok ikke store slurkende av kaffe i fint selskap før i gamle dager i hvertfall:)

Det beste loppisfunnet er nok dette sausnebbet.
Som selvsagt aldri skal brukes til det er ment å brukes til;)

3 kommentarer:

  1. Loppis er moro!! Det er alltid like spennende å se om man finner "gull" blandt det som andre ser på som søppel. Så koselige ting du hadde fått tak i!
    I blåbærinnlegget ditt ser jeg at du har så fin ildfast form i hjertefasong. Det har jeg lett etter i hele sommer. Kan jeg få spørre hvor du har fått tak i denne og hva den koster?

    SvarSlett
  2. Loppis er spennende:))) Jeg var med å drev en interiør butikk for ett par år siden, og den hjerteformen hadde vi i butikken, men har dessverre ikke sett den hos andre. Den kostet rundt 50,- kr:)) Men det hjelper jo lite siden jeg ikke vet hvor du kan få tak i den da:(.

    SvarSlett