fredag 27. mai 2011

En perfekt fredagskveld

Tross for at alt hagearbeid regnet bort i dag så er fryktlig fint å ha fri på en helt alminnelig fredag.
Er dårlig med fridager for tiden så det blir temmelig travelt på en slik dag.
Fikk en av vårens nye Greengate kopp for ei stund siden av ei venninne:) Elsker den, men den måtte få litt selskap så to til fikk komme inn i den aldri så lille Greengate- familien min, som nå teller 5.

Midt under det værste regnværet da fant jeg ut jeg bare MÅTTE  ha liljekonvaller, det som var litt surt var at rett etter jeg var ferdig plukket da kom sola tittende frem.....Men jeg lar koppen tale for meg; A little flower makes me smile (tross våte sko og klær).

Peoner er en selvskreven gjest i mitt hus på denne årstiden....og ute for den saks skyld, men de står bare fortsatt i knopp, og de er værneverdige også, så de blir ikke plukket. Og fy jeg blir sur hvis det regner like mye den dagen de har tenkt å springe ut....da blir fruen her i huset ikke god å ha med å gjøre.

Men nå skal jeg ta en rolig kveld i sofaen etter en full dag med husvask og rydding og kakebaking....
og drømmer om at neste fridag så skal solen skinne og picnik kurven pakkes og dagen nytes utendørs:)))

1 kommentar:

  1. Ja det er godt med en fridag :)

    Så nydelig den koppen til liljekonvalen var *smelt

    SvarSlett